tisdag 19 juli 2011

Jag längtar efter augusti på campus

Jag har spenderat ungefär ett dygn på campus för att uppgradera mig till en ny lägenhet. Första året nöjer man sig i princip med vad som helst, men till andra året när man samlat på sig lite köpoäng är det kul att kunna välja och vraka bland alla fina lägenheter som finns. Kolla gärna in vår hemsida för att få tips på vart du hittar en lägenhet och hur du gör.

Det är inte mycket folk på campus såhär på sommaren, men jag kunde nästan se framför mig hur det kommer se ut i augusti. Massa taggade faddrar och kickers, en hel del vilsna små ettor, solande studenter och doften av grillat. Troligen kommer man kunna möta en och annan pirat, ett par jättebebisar, någon gorilla och kanske ett gäng superhjältar. Det är ju ändå studentliv i Växjö vi snackar om.

Ni kanske tror att vi i nollningsgruppen har tagit sommarlov, men faktum är att planeringen är i full gång även om det mesta sköts via Internet och Facebook. Jag kan berätta att precis allt går enligt planerna och jag är hundra procent övertygad om att årets nollning kommer att bli en av de bästa informatörsnollningarna någonsin. Gå gärna med i gruppen på Facebook för att få lite ledtrådar om hur första veckan i Växjö kommer att se ut.

Maria Roth
Informations- och nollningsansvarig

Inga kommentarer: